Friday, August 28, 2009

xtau nk buh title ape

salam sume,
sudah 7hari umat Islam berpuasa..tp aku br dpt berpuasa 2hari...2days to go..then leh smbg berpuasa...jenuh arr nk ganti nih..he he he..mau update ape erk?xtau sebenarnyer..tp mau nulis gaks..cm ner Bulan Ramadhan thn nih?senang ke bgn sahur..ouh, aku hanye ari pertama saje semangat bgn awal gitew!!skrg liat tul nk bgn..lagi2 lar xleh pose kan..cume pkir Mr S sajor..gagahkan jua diri bgn tuk msk...Mr S mmg mau bgn sahur..jd sbg isteri solehah harus lar bgn kan..
ape juadah berbuka kalian?aku cume masak ringkas2 sajor..tuk minggu pertama sajor..next week sudah stat jemputan berbuka dr vendor di opis tuh..fuh, naseb dekat2 ngan area opis je..jd harus lar g kan..makan free...lagipun dh jemput..kena lar g..hotel sane, hotel cni..bile lg kan mau makan2 dihotel..klu nk pergi sendiri pun pkir 2 3 kali..bukan sedap sgt pun..baek layan bazar ramadhan..he he he..Mr S pun ok sajor..die sgt xkisah..lg pun bukan lama pun..pas buka pose, solat then balik lar umah...
ouh, sok mau ke Bangi berbuka pose bersama mama afzan, babah aman n litle zahra...arrrgghhh!!!rindu kat zahra..sok mau peluk ceom kuat2 kat die..ouh, rindu jugak kat mama die..lama seh xjumpe..mau borak2 smpi lebam gaks!!!jd tggu update lg tuk aktiviti weken ini...
lupe mau cite, aku sudah beli kain tuk wat langsir..yeah!!murah sajor beli kat nagoya..xkose nk beli mahal2 coz target mau beli langsir tiap2 tahun..hahahha..bleh gitew konsep kan...bj raya??ouh, maseh di tailor..aku dah anta last 2month, tp lum siap..bleh kaedah nye??tensi noks bj raya xsiap lagi..kang abes laks duit yg aku peruntukan tuk bj raya itew..ku bj dh siap, mau pose2 di jln tar cr tudung kan..nan ado!!bj pun di tailor lg..aku sudah berazam, selagi bj raya lum siap aku tidak mau jejak jln TAR itew!!!arggghh!!bleh ker?bukan per, kang ade jer mende merepek2 yg aku beli..bj melayu Mr S pun lum amek di tailor..tp aku rs sudah siap sebb sepatutnye leh amek on 20th ari tuh..jd plan mau g amek esok..leh lar cari2 sampin ke ape yg patut..(alasan kan..mau ke jln Tar jugak..hahahha)
ok lar..mau tido..sok mau bgn sahur lgi..kang terlajak laks..siap Mr S xbersahur nti..hhu hu hu...kang mule lar bt muke seposen..cam xkenal jer laki aku ini...nite sume..selamat bersahur...
sekian.

2 comments:

Unknown said...

bagus..masak utk suami...hehe..

Farhana Baharin said...

harus lar kan...suami terchenta..ko pun nti klu sudah kawen kena rajin maa..;)

Adik Baby ^_^

Adik Baby ^_^
Ya Allah,
peliharalah anakku selama ia berada di dalam kandunganku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penawar melainkan penawar-Mu, penawar yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah,
Engkau perelokkanlah kejadiannya yang sempurna dan tetapkanlah hatinya agar beriman kepada-Mu dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah,
zahirkanlah dia ke dunia dengan mudah dan selamat .

Ya Allah,
anugerahkanlah dia kesihatan yang sempurna , berakal dan bijaksana , alim dan beramal .

Ya Allah,
panjangkanlah umurnya dalam ketaatan , sihatkanlah tubuh badannya ,dan indahkanlah akhlaknya , fasihkanlah lidahnya , perelokkanlah suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhamad s.a.w. dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.

Amin.

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails