Monday, August 24, 2009

Juadah Berbuka

Salam,
puasa kah semua??puasa.....good2...aku??xpose...ha ha ha..adoi...lemah semangat okeh...br dpt berpuasa 2hari..hari nih xdpt nk pose..punah harapan tuk ade makhluk dlm perut ku ini..xpe lar..lum ade rezeki...ari nih mmg mc coz saket pala yg amat sgt...so, pose2 tido atas katil..dlm kul 10 cam tuh rs len macam..g toilet, tadaa...kuar toilet trus minum..taukan ape maksudnya..fuh..malas mau komen..trus text Mr S..Mr S ckp waaa...beshnye leh minum...ampehh je laki aku nih...
Hari pertama puasa berbuka di umah mak aku..mcm kenduri okeh mak aku masak...tabikkk springg arrr mak aku masak sensorg jer..lauk pun sume peberet anak2 die...sume ade...lengkap keluarga kami...susah oo mau kumpul rmi2..yang pasti lauk utama adalah Soto..nyum2...siap tapau lauk lagi..yezaa!!!Hari ke-2, kami berbuka die umah PIL laks...byk gaks lauk pauk..FIL beli di pasar ramadhan...MIL xsihat..jd kami xgalakkan die memasak...
Hari ke-3, berbuka die rumah sendiri..mau masak ape yer tuk Mr S??ade idea...igt mau masak asam pedas, tp ikan lak xde..he he he..jap lg br mau g brg dapur ckit..smlm g Tesco 1 ape pun xde..sume org dh borong..ok lar..mau masak nasi n siap2 ape yg patut..Selamat berbuka...daa~

2 comments:

myra said...

as tolong mak ko kan...tau2 da siap je...hehehhe...jgn mare:)

faRhaNa said...

heheheh...tau xpe..:D

Adik Baby ^_^

Adik Baby ^_^
Ya Allah,
peliharalah anakku selama ia berada di dalam kandunganku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penawar melainkan penawar-Mu, penawar yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah,
Engkau perelokkanlah kejadiannya yang sempurna dan tetapkanlah hatinya agar beriman kepada-Mu dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah,
zahirkanlah dia ke dunia dengan mudah dan selamat .

Ya Allah,
anugerahkanlah dia kesihatan yang sempurna , berakal dan bijaksana , alim dan beramal .

Ya Allah,
panjangkanlah umurnya dalam ketaatan , sihatkanlah tubuh badannya ,dan indahkanlah akhlaknya , fasihkanlah lidahnya , perelokkanlah suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhamad s.a.w. dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.

Amin.

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails