Wednesday, August 18, 2010

Gigi @ Gusi saket?hehehe

Alhamdulillah...selesai sudah berpuasa tuk hari ke 8..dan puasa sy maseh penuh yer..suke!!hope xbyk hari la yg kena ganti..erm...
dugaan berpuasa erk cam ne?sy, 7hari pertama berpuasa telah dilimpahi dugaan yg amat la saket..huhuhu..gusi kat gg bungso sy bengkak truk..how?Tuhan jer tahu..Tuhan hanya turunkan dugaan2 pd org yg mampu sj..sy adalah salah satu nyer..
tp sy berjaya jugak berpuasa penuh sepanjang 7hari saket itu..MC pun dh bp byk la amek..nk bt cm ner kan, kt opis pun bukan leh tido or rehat2...kena kerah okeh keja 8jam tanpa henti..bleh?nk bt cm ne, keja mkn gaji..hehehe
2hari lepas MC jugak n g check kat klinik gg gov..know what?xsampai sejam sume selasai.maybe pegi klinik pun dh petang la kan..sume org dh blk..huhuhu..n doc prepare a letter to Selayang Hospital n sy harus buang itu gg bungso..sudah xmampu nk tanggung kesaketannya...dlm erti kata lain sy akan jalani minor surgery tuk buang ke2-2 gg bungso sy..huhuhu..
appointment ngan hospital on 25th ini..maybe akan di Xray dulu..fuh!!kena admitted la jawabnyer..dlm sethn 2 kali warded...ayayai...hubby suh sy bt dulu surgery ni, n his next!!die pun merana kebengkakkan gusi...
apepun, thn nih sy rs sedih ckit time puasa.kenapa??erm...patutnye mggu depan nih genap la usia kandungan sy 12mggu..tp dh xde kan..tuh yg terkilan sikit..br nk bergumbira membawak perut di hari raya...it's ok, juz tetiba teringat kan..bile teringat of coz sy sedih..doakan sy mendapat rezeki yg baek ini lagi..Amin...ouh, Abang sy yg kt tanah arab itu jugak xblk beraya..sedihnye sy...sebb anak2 buah xde di keliling ketika Hari Raya ini...
neway, selamat menempuh 22hari lagi utk berpuasa..semoga amalibadat kita diterima Allah swt...Amin..:)

6 comments:

cikpuding said...

sy juga sakit gigi tp udah baik pas kena ketuk ngn itu doktor gigi..hahahahaaaaa...

NURUL said...

sakit gigi mmg sedikit menyeksakan kan?

Izzah Fahme said...

Kesian si bongsu.. apalah malang nasib si bongsu hadir x pinta, lantas terus dbuang.. huurrmm.. mcm kes buang byi lak.. ekekek.. bayi gigi! Huhuhu.. nnti simpan bongsu tu tau, bt batu cencen!

faRhaNa said...

puding : hehehe...ana nyer mmg xleh nk ketuk ape dah...harus di buang!!huhuhu

faRhaNa said...

nurul : yup, saket banget!!

faRhaNa said...

kak izzah : cett, klu die xsaket xpe noks..nih saket...kang nk selamatkan gg bongsu, gg geraham lak jd mangsa..hahahaha

Adik Baby ^_^

Adik Baby ^_^
Ya Allah,
peliharalah anakku selama ia berada di dalam kandunganku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penawar melainkan penawar-Mu, penawar yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah,
Engkau perelokkanlah kejadiannya yang sempurna dan tetapkanlah hatinya agar beriman kepada-Mu dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah,
zahirkanlah dia ke dunia dengan mudah dan selamat .

Ya Allah,
anugerahkanlah dia kesihatan yang sempurna , berakal dan bijaksana , alim dan beramal .

Ya Allah,
panjangkanlah umurnya dalam ketaatan , sihatkanlah tubuh badannya ,dan indahkanlah akhlaknya , fasihkanlah lidahnya , perelokkanlah suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhamad s.a.w. dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.

Amin.

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails