Friday, September 30, 2011

Batuk yg xsudah =(

As salam,

sehat ka sume?sy sehat alhamdulillah..cume batuk xhilang2..3mggu melanda..xsurut-surut..sebb cuaca ke?
seminggu pas batuk sy ke Klinik Kerajaan..smpi doc mintak sample darah dgn kahak takot Tibi(mintak jauh)..dpt la ubat batuk yg leh dimkn tuk 2 hari je*bleh?*...antibiotik jugak di beri...xsurut jugak batuk ni...alhamdulillah result sume ok..

3 4 hari lepas tu, hubby lak demam panas truk..g klinik, doc ckp jangkit dr sy..ohmen..sian sgt tgk hubby time tu..terbaring jer..rs klu letak telur kt badan hubby mau msk jd telur separuh msk...doc bekalkn jugak ubat batuk yg sy leh mkn jugak..mmg sy je yg mkn ubat batuk tu..abes dh sebotol ubat batuk tu..xjln jugak..

ni la bekas ubat batuk yg digembargemburkan

ape kah seterusnya?kena mkn jugak madu ni..sy mmg bukan pengemar madu ye kwn2..rs ckit pun dh rs nk loya2..ape pulak nk meratah sesudu..tp cube jugak..smlm minum sesudu madu dgn air suam...rs lega ckit sehari ni...alhamdulillah...kena usahakan lg minum madu jugak...

pastu td gf sy cerita psl abg die yg xbaek2 batuk setelah check ngan doc bagai..rupenye abg die terkena santau..ouh, mintak dijauhkan...Ya Allah Ya Tuhanku, Kau lindungilah hamba mu ni dr gangguan sihir..
yg pasti, sepanjang ms mmg kena ade gula2 dlm mulut ni..adoi mak..smpi naek kebas dah lidah ni..hlg sume deria rasa...xpe la, janji xsaket sebb batuk..

doakan sy yer cepat sembuh kwn2...xlarat dh nk batuk...^_^

2 comments:

Alah said...

semoga cepat sembuh k !

Mrs.Farhana said...

thanks babe..
lama xdgr cite ko..

Adik Baby ^_^

Adik Baby ^_^
Ya Allah,
peliharalah anakku selama ia berada di dalam kandunganku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penawar melainkan penawar-Mu, penawar yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah,
Engkau perelokkanlah kejadiannya yang sempurna dan tetapkanlah hatinya agar beriman kepada-Mu dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah,
zahirkanlah dia ke dunia dengan mudah dan selamat .

Ya Allah,
anugerahkanlah dia kesihatan yang sempurna , berakal dan bijaksana , alim dan beramal .

Ya Allah,
panjangkanlah umurnya dalam ketaatan , sihatkanlah tubuh badannya ,dan indahkanlah akhlaknya , fasihkanlah lidahnya , perelokkanlah suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhamad s.a.w. dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.

Amin.

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails