Wednesday, December 22, 2010

30 Day Quest - #10

Day 10- Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad.

Rasanya tiada specific kot tul lagu2 nih..tp sy suke lagu yg akan memberikan kesan tuk sy..lagi2 bile lagu tu ade memorinye sendiri...

mase sy berchenta dgn hubby dulu sy suke sgt merajuk*sgt suke sebb suke bile kena pujuk* dan mase itu jugak la lagu Rela Ku Pujuk - Spider ngah popular..smpi sekarang mmg suke sgt dgn lagu nih..:D

mase sy kawen ri tuh videographer sy tanye nk lagu ape tuk video..tetiba trus terpkir lagu Tercipta Untukku - Ungu & Sebelum Cahaya - Letto..rs macam bermakna sgt lagu2 tuh..

igt lagi waktu sy disahkan pregnant & terpaksa menjalani minor operation tuk buang kandungan sy kerna didapati kandungan luar rahim bulan 7 ri tuh?mase tuh kan ngah popular filem Lagenda Budak Setan tuh kan..ketika itu jugak la sy rs lagu Bila Cinta - Gio tuh sgt2 bermakna bt sy..*terkesan di jiwa*

setelah leh terima hakikat yg anak yg sy kandungkan itu bukan milik sy, lagu2 dr Maher Zain plak popular..bile dgr jer lagu2 Maher Zain tu, insaf..rasa bersyukur & redha sgt dgn apa yg Allah telah berikan pd sy...walaupun bukan masanye sy menimang cahayamata, tp Allah maseh memberikan sy peluang lagi utk hidup bersama tersayang..*nanges*

ouh, ade lagi lagu2 yg bt sy gumbira..nih lagu2 yg sy suke pilih bile berkaraoke bersama teman2 berjimba sy..AXL-Akulah Kekasihmu, Toki-Hampa, Amelina&Iwan-lupe la tajuk lagu nyer..haha..

tuh je kot lagu2 yg memberikan kesan dlm hidup nih..sume lagu mesia okeh!sile la sokong industri kite*tetiba ada iklan lak* 

2 comments:

E K A said...

eka pun suka lagu AXL tu.sedap

faRhaNa said...

sedapkan..lagi2 time karaoke!syok tuh..hehehe

Adik Baby ^_^

Adik Baby ^_^
Ya Allah,
peliharalah anakku selama ia berada di dalam kandunganku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penawar melainkan penawar-Mu, penawar yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah,
Engkau perelokkanlah kejadiannya yang sempurna dan tetapkanlah hatinya agar beriman kepada-Mu dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah,
zahirkanlah dia ke dunia dengan mudah dan selamat .

Ya Allah,
anugerahkanlah dia kesihatan yang sempurna , berakal dan bijaksana , alim dan beramal .

Ya Allah,
panjangkanlah umurnya dalam ketaatan , sihatkanlah tubuh badannya ,dan indahkanlah akhlaknya , fasihkanlah lidahnya , perelokkanlah suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhamad s.a.w. dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.

Amin.

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails